I made it! - Reisverslag uit Brisbane, Australië van Emmeline Koopmans - WaarBenJij.nu I made it! - Reisverslag uit Brisbane, Australië van Emmeline Koopmans - WaarBenJij.nu

I made it!

Door: emmeline koopmans

Blijf op de hoogte en volg Emmeline

15 September 2010 | Australië, Brisbane


Hehe, vijfentwintig uur, zeven disney-films, drie Beatles-albums en twee tussenstops later ben ik gearriveerd in het land down-under!

Ik heb verrassend genoeg een geweldige vlucht gehad, (afgezien van krijsende baby's, waarom?) mijn vliegtuig was zo hightech ingesteld dat ik er de ballen niet van snapte en dan kom ik nog wel uit deze tijd. Gevolg: een dikke arabier (sjeik? sultan? wat is het verschil?) in de stoel naast me moest me drie keer voordoen hoe ik mijn oordopjes in het contactpunt moest stoppen.

Toen ik in Dubai landde had ik voor het eerst het idee dat ik in een andere wereld belandt was, opeens staarde er van alle kanten vrouwen in burka's naar mijn blonde haar, overal liepen mannen in gewaden en op elke hoek van het vliegveld was er wel een zogenoemde ''prayer room'' te vinden.
Op de vlucht van Amsterdam naar Dubai had ik, hoe relaxt, twee stoelen voor mezelf en vanaf Singapore maarliefst drie hele stoelen. Ondanks dat heb ik toch geen oog dicht kunnen doen.

Ik ben gisteravond om 1 uur geland in Brisbane, dat is iets van 3 uur 'smiddags in Nederland, dat tijdsverschil, er is echt geen touw aan vast te knopen!
Brisbane ligt aan de Oostkust van Australie, net iets het binnenland in. Er is hier dan ook geen zee in de buurt, maar zo creatief als de Aussie's zijn hebben ze er zelf een geinproviseerd aan het Brisbane-lake.

Met een busje ben ik naar mijn hostel gebracht, waar ik lichtelijk ontheemd en verwilderd aankwam. Het is hier zo anders!
Het heeft iets weg van Amerika, de grote ''highways'', verkeersborden en vooral de Aussie's doen me aan Calafornia denken. Maar tegelijkertijd lijkt het ook weer helemaal niet op de U.S.
Alles gebeurt hier links, wat redelijk verwarrend is en waardoor ik vandaag al tegen drie mensen opgebotst ben omdat ik was vergeten aan welke kant van de weg ik ook alweer moest lopen. Gelukkig is drie kwart van de mensen in Brisbane buitenlands.

Bij het hostel werd ik opgewacht door broederlief, we hebben ingecheckt en zijn daarna meteen gaan slapen. Ik kapot van de lange reis, hij omdat hij de volgende dag naar zijn stage moest.
Vannochtend heb ik van Arvin een rondleiding door het centrum gekregen en zijn we gaan ''breakkie'en'' (dat is Australisch voor taking a breakfast)
Daarna ben ik op eigen houtje door het centrum gaan waggelen, koffie gedronken bij, uiteraard, de starbucks en heb ik een bezoekje gebracht aan de Botanische Tuinen van Brisbane. Een wereld apart, ze hebben daar de exotischte soorten gewassen ter wereld in het park gepland en vreemd genoeg groeit alles als een kool.
Terwijl je in Nederland op een paar grassprietjes zit tussen een paar miezerige boompjes zit je hier tussen de palmbomen uit Zuid-Amerika, Azie en Afrika.

Mijn eerste gesprek met een echte Aussie heb ik overleeft, ik kon hem verstaan, ondanks zijn gigantische accent, alleen zijn grapjes begreep ik niet waardoor hij zich enorm beledigd voelde geloof ik.
Hij vertelde dat hij Europa zo exotisch vond, (waardoor ik heel hard moest lachen) terwijl ik dat juist met Australie heb. Maar als je erover nadenkt is het eigenlijk best logisch, de afstand maakt het andere continent exotisch en aantrekkelijk maar vooral tot een compleet andere wereld.

Deze week moet ik beslissen wat ik wil doen: hier blijven en werk zoeken of verder trekken. Het feit dat Arvin hier ook is maakt het wel een stukje makkelijker: samen naar de supermarkt om ons avondmaal bij elkaar te scharrelen, koken, eten en afwassen, het is toch een stuk leuker met z'n tweeen.
Ik ben hier nog maar een paar uur, maar wat ik al wel heb gemerkt is dat het levensonderhoud hier duur is, heel duur.
Welke idioot koopt er nou een pak wc-rollen voor drie euro? Of een fles shampoo voor acht euro?
Maar met een beetje goed snuffelen (lees: kruipend over de vloer van de supermarkt op zoek naar de goedkoopste shampoo-fles in het schap)kun je redelijk goedkope producten vinden.


Geen jetleg tot nu toe, alleen in de war van alles wat ik om me heen zie.
Mijn eerste indruk? I like it!

  • 15 September 2010 - 09:55

    Manuela:

    Hee lief zusje!

    Ben blij om te lezen dat je aangekomen bent!
    Wat een reis!
    En wat je kan je toch hilarisch vertellen! Heerlijk, hoop vaak een mailtje te krijgen met jou reisverslag erin!

    Geniet van alles!

    Dikke kus!

  • 15 September 2010 - 09:59

    Fumi:

    Ooohh chick dit klinkt echt geweldig! Mr van Pinxteren zou trots zijn geweest, heel leuk beschreven!
    En? Blijf je bij je brotta of ga je verder? Al nieuwe mensen ontmoet?
    De groetjes en veel plezier nog!

    xx

  • 15 September 2010 - 10:21

    Mia:

    Hoi Emmeline,

    Wat goed van je zeg! Leuk van je te horen, we gaan je belevenissen met spanning volgen. Julia leek het ook wel erg spannend dat jullie zo ver weg zijn gegaan...
    Liefs van ons uit Assen.

  • 15 September 2010 - 11:26

    Marée:

    Haha wat goed!
    En wat is het leuk om jou verhaal te lezen, je schrijfstijl is echt tof.

    Have fun!
    x

  • 15 September 2010 - 14:36

    Oma Janny:

    Hoi Emmeline, duizend angsten hebben we doorstaan, maar nu ben je weer redelijk veilig na die lange vliegreis. Mandy's 'knoop'is inmiddels weer los in haar maag! Wat een spannend verslag, lijkt inderdaad een heel andere wereld zoals jij dat beschrijft. Ook heel leuk was dat we Arvin's mail doorgestuurd kregen van Mandy. Alles is daar zo duur zei je, ga toch maar eens op zoek naar een ALDI!

  • 15 September 2010 - 17:21

    Sari:

    Hoi Emmeline,

    Fijn dat je zo`n goede reis hebt gehad. Spannend hoor !! leuk je reisverslag.
    groetjes uit Assendelft

  • 15 September 2010 - 18:17

    Aiso:

    Hallo lief dochtertje, Heel leuk verslag en grappig om te constateren dat je nu al meer air-miles hebt gemaakt dat ik in mijn hele leven (dit kan ik natuurlijk niet op me laten zitten!). Ik ben ook erg benieuwd naar je zoektocht naar werk, kamer etc. En natuurlijk vooral veel foto's maken, we willen namelijk ook wel wat zien aan mooie plaatjes.

    So long Aussie!

  • 15 September 2010 - 18:42

    Natasha:

    Hee Lieverd!

    Ik mis je nu al ontzetten, vreemd want de afgelope weken heb ik je wel kunnen missen. Waarschijnlijk is dit omdat ik nu weet dat je practisch aan de andere kant van de wereld zit..
    Ik vind het erg fijn om wat van je te horen, dus blijf schrijven!

    Enne..maak er een onvergetelijke reis van!!

    Kusz!

  • 15 September 2010 - 19:28

    Verena:

    hee schatjeee(L)

    echt super tof joh!
    hallo, dik wel dat mannen je wilde kopen in dubai!
    haha, lekkere blonde dame!
    dikke kus en hoop snel nog zo'n heerlijk leesverslag te zien!

  • 15 September 2010 - 20:58

    Mandy:

    Hallo kids,

    Zo te horen redden jullie het prima.
    Zullen we in het weekend skypen-bv als het bij mij ochtend is en bij jullie avond (dan heb ik nog even de tijd om mij in het tijdsverschil en de skype te gaan verdiepen...)

  • 16 September 2010 - 11:32

    Nikita:

    hee meisie,
    wat klinkt het allemaal ontzettend gaaf:)
    ik krijg er helemaal de kriebels van.
    en ik heb de site nu al bij me favorite staan;) zodat ik je lekker kan volgen.
    ik ben benieuwt naar je volgende verhaal.
    kusjes (L)

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Australië, Brisbane

Down Under

Recente Reisverslagen:

06 Juli 2011

North!

17 Juni 2011

De reis in het zuiden

21 Mei 2011

Greetings from the South

15 April 2011

Welkom in Kiwiland

31 Maart 2011

To the moon and back
Emmeline

Actief sinds 06 Sept. 2010
Verslag gelezen: 195
Totaal aantal bezoekers 25595

Voorgaande reizen:

24 Maart 2018 - 10 December 2018

Berlijn

18 Juli 2012 - 18 Augustus 2012

India!

13 September 2010 - 11 Juli 2011

Down Under

Landen bezocht: